2014. január 14., kedd

Időzítő

Emlékszem, az első ATB-albumot kazettán kaptam meg. Könyörögtem érte apámnak. Ő aztán megvette nekem. Kezembe vettem, nézegettem a borítóját és arra gondoltam, hogy André karrierje talán nem lesz hosszú életű. Aztán betettem a kazettát egy magnóba és elkezdtem hallgatni. Azonnal értettem az album címét; Movin’Melodies. Emlékszem, hallgattam a legelső számot az albumról és rájöttem, hogy kell nekem ez a zene. Kell a hangzásvilág. Tizenegy évesen szerelmes lettem ebbe a zenébe. Imádtam az albumot az első hangtól az utolsóig. A kazettát nem találom, viszont André zenéje minden időben megmaradt bennem és ez így van a mai napig.

A következő két stúdióalbumot nem tudtam megvenni, szem elől tévesztettem a munkásságát, de ha bármikor meghallottam a rádióban az ATB slágereket, szaladtam a rádióhoz felhangosítani azt. Ekkor kérdőjeleztem meg a bennem megfogalmazódott állítást, ami talán azért alakulhatott ki, mert az első album borítójáról egy fiatal, az életet nem igazán komolyan vevő, 26 éves német fiatalember nézett vissza rám. A Pető Intézet kicsit zártabb világ, mint az, amiben élünk. Ennek ellenére úgymond bejutott hozzám ez a zene. Tíz éve jöttem el onnan, tíz tanév telt el azóta. Azon a nyáron kaptam meg a következő albumot, az egyik slágert számítógépnél a nővéremmel közösen énekeltük. De szép is volt! Aztán jött a No Silence sikere, kaptam belőle egy másolatot a borítóval. Műtét előtt álltam, jólesett a figyelmességnek ez az apró jele, amivel az akkori barátnőm meglepett. Természetesen ezt is meghallgattam és rettenetesen tetszett az új hangzás. A lemez sajnos elveszett, de nem felejtettem el Andrét és az ő csodálatos munkásságát!


Aztán jöttek sorra az albumok. Seven Years, Trilogy, Future Memories, Distant Earth, egytől-egyig zseniális album. Mindegyiket megvettem az előbb felsoroltak közül! Személyes kedvencem az új stúdióban, új cuccokkal készített Future Memories, elképesztően jól sikerült album lett. Különösen jó érzés újra és újra megnézni az összesen ötven perces, bónuszba kapott videó anyagot. Fantasztikus számomra az a közvetlenség, amivel André megajándékozza rajongóit azáltal, hogy beenged minket a stúdiójába. Láthatjuk a speciális képzettséget igénylő, laikus számára bonyolult eszközöket és a mestert munka közben. Erre tényleg nincsenek szavak!


Most pedig kedd reggel van, tíz nappal vagyunk az új album megjelenése előtt. Jövő pénteken, délelőtt tíz órakor kerül a lemez a boltokba. Az eddig hallott hangminták alapján elmondhatjuk, hogy ez az album talán a legjobb lesz az összes közül. Mi, magyar rajongók pedig hivatalos facebook oldalunkon kezdjük el nemsokára a visszaszámlálást. Ennek lényege, hogy az oldal szerkesztői kiválasztják André pályafutásának 10 kiemelkedő alkotását és azokat közzéteszik oly módon, hogy odaírják, hány nap van hátra a Contact megjelenéséig. Jövő pénteken az új albumról kiválasztott számot tesszük majd közzé. Ezzel is szeretnénk megköszönni Andrénak, hogy csodálatos albumaival megajándékozott miket és mindig tudott újat mutatni. Reméljük, hogy folytatja tovább ezt a munkát és kívánjuk, hogy egyszer ezért kapja meg a Grammy-díjat az elektronikus zene kategóriájában. Magyarország ATB rajongói tehát ma délelőtt tíz órakor megkezdik a különös visszaszámlálást. Mi így várjuk az albumot, és ami a legfontosabb:


Köszönjük André!
Haász Rudolf






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése